Islamic Widget

Monday, September 06, 2010

Tatapan buat HjDinNCo dari SF

Dekna dapat message dari Alang yang bertanyakan " hari ni takda berita ka?"...

Kami disini semuanya Alhamdulillah..baba terutamanya.. baba akan memulakan pagi nya dengan berjalan sejauh yang mungkin untuk menguji samaada rawatan baru2 ini berkesan.. geng2 kaki pukul akan ikut tiap2 pagi menemani baba berjalan menghirup udara pagi yang sejuk!..(dekna ada alasan yang kukuh - teman mama di rumah..heheh) selalunya dalam lingkungan 15darjah ke 17 darjah celcius.

Mimi akan mengeluarkan handphone nya yang canggih itu untuk merekod setiap langkah perjalanan mereka supaya baba dapat melihat sendiri sejauh mana mereka berjalan...

Hari pertama keluar dari hospital, baba mampu berjalan sejauh 4.4km tanpa bantuan dari GTN spray (spray jantung la). dan semalam, hampir 6km! orang sihat pun mengah dok ligan. dia jalan dah la laju.
nak jadi cerita, baba mai USA pakai kasut kerja yang berkilat2 tuh.. kami pun belila kasut berjalan untuk dia, tak sedap pula..(pasai jalan jauh)..apa lagi, baba pun berhenti tengah jalan, tukaq kasut dengan abg.hamdi yang terang2 kaki dia lebih besaq dari baba.. Anak baba sorang tuh baik sungguh, sanggup berjalan terhincut2 dok ligan baba dengan kaki yang dah luka2 pasai melecet. ish ish ish... nanti bila perjumpaan keluarga, nak kena adakan anugerah anak mithali tok dia..

Pagi tadi ketika bersahur, dekna sampaikan salam makcik pakcik anak2 saudara semua pada baba.. Dia tergelak besar bila dekna sebut:
"mak njang dan pak njang dok suruh alang bukak internet hari2".. hihihihihihihi

ni dekna dok tunggu baba dan geng2 kaki pukul balek dari 'jalan pagi'.. tak tau lah berapa km pulak kali ni depa jalan.

Kalau ada pesanan untuk baba atau kami (kesian kami takdak pesanan istimewa), sila - sila lah tulis..jangan malu2...

oh lupa, baba akan berjumpa semula dengan Dr.Alan Yeung pada 7hb ini(selasa) memandangkan 6hb(isnin) depa semua cuti hari pekerja.. dan dan nih la depa nak cuti umum..

ok, dekna merepek lagi esok.. insyaAllah kami akan menerima kunjungan dari orang2 Malaysia yang tinggal di sini esok jika tidak ada aral melintang.. saya akan masukkan gambar esok ye!

tata kakak2 ku dirumah,maksu ngi,maknjang,makcik yah, pojan, abg naim,abg nasir k.zeti dan lain2 (nak tulis semua mau jenuh scroll ke bawah)...

No comments: